British Airways använder alligator för att promota ny flygrutt


Bild: britishairways.com

See you later alligator, in a while crocodile. Det var ett populärt uttryck för några år sedan, ett uttryck som det brittiska flygbolaget British Airways (BA) använder sig av i en reklamkampanj. Varför då? Jo, BA använde en alligator för att uppmärksamma en ny flygrutt, skriver ibitimes.

Tre modeller
I marknadsföringskampanjen användes en alligator. Det var vid flygplatsen Gatwick som passagerare/kunder med flera kunde se en alligator ligga på landningsbanan. De observanta lade nog märke till att det inte var en riktig alligator. Krokodilen var i själva verket tre mänskliga modeller, färglagda med avancerad kroppsmålning.

Flyger västerut
Vart den nya flygrutten går? Om du inte redan listat ut det så är svaret Tampa i Florida. Floridas träskmarker som är hem för många alligatorer och som är ett av Floridas mest kända turistattraktioner.

Älskar nya utmaningar
Bakom detta konststycke ligger konstnären Johannes Stötter, som spenderade cirka fem timmar med att transformera tre modeller till en alligator. Han säger: ”Jag älskar nya utmaningar så när British Airways bad mig skapa en alligator, kunde jag knappt vänta på att skapa den. Normalt sett jobbar jag i en studio, så att få se min konst framför ett av flygbolagens plan var en riktigt stor upplevelse.”

British Airways kommer flyga till Tampa sju gånger i veckan.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.