Om ett grovt skrivet klagobrev till Jetstar

jetstar-klagobrev
En man satt under en fyra och en halvtimme lång flygresa bredvid en ”En jättestor hippopotamus” som luktade som en ”blå ost och Mumbai slum” har nu ventilerat sin ilska i ett klagobrev till flygbolaget Jetstar, skriver news.com.au.

Betalat extra för benutrymme
Bloggaren Rich Wisken hade betalat 25 dollar extra för att sitta vid nödutgången vid sin flygresa från Perth till Sydney. men istället för att njuta av extra benutrymme blev utrymmet minimalt på grund av hans medpassagerare som satt bredvid.

Utdrag ur klagobrevet
Han (Wisken) skriver bland annat följande i sitt klagobrev: ”Pinned to my seat by a fleshy boulder, I started preparing for a 127 Hours-like escape. Thankfully though, the beast moved slightly to his left, which allowed me to stand up, walk to the back of the plane and politely ask the cabin crew to be seated elsewhere.”

Han hade inte någon lycka hos flygvärdinnorna, de informerade att de reserverade platserna längst bak var till för kabinpersonalen.

Två inställda flygresor
Men hans ”resehelvete” slutade inte med denna händelse. två dagar senare flög Wisken från Sydney till Melbourne när hans flyg som redan blivit ändrat i tidsschemat blev inställt. Vid det tredje försöket blev hans flyg försenat med två timmar.

Jetstars svar
Jetstar e-postade Wisken och erbjöd honom 100 dollar voucher i kompensation. Han svarade på Jetstar’s Facebook-sida men det togs bort av företaget så han kontaktade dem igen.

”Bra jobbat, Jetstar! Två av min flygresor de senaste två dagarna har blivit inställda. Ni är så lyckliga då min favoritsysselsättning är att slösa tid och pengar på att ta mig till och från flygplatser.”

Här kan du läsa hela klagobrevet Finns även att läsa på Facebook

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.